2022/12/26

我怎能夠為自己活 How Could I Live for Just Myself?


詞曲|曾毓蘭(引用聖經保羅書信)

English translation: Violet Chen

我怎能夠為自己活
How could I live for just myself
因主耶穌為我慘死在十架
Because Lord Jesus died for me on the Cross 
流出寶血,洗我罪過
His precious blood shed for my sin 
如此厚恩永遠難報答
How could I reciprocate His grace? 
你揀選我,在創世之前
You've chosen me before creation 
你接納我,雖我並不完全
Accepted me though I'm not complete 
你醫治我,讓我悲苦化為甘甜
Healed me turned my sorrows into joy
使我生命成為奇蹟
Made my life a marvel, a sign 
現在活著的不再是我
Now no longer it is I that live
乃是基督在我裡面活著
But Christ who lives in me
我如今在肉身活著,是因信基督而活
The life I now live in my flesh I live for faith in Christ 
祂是愛我,為我捨己.
He so loved me and died for me
我的一切皆由神所賜
All I have came from You 
生命本源於你靠你而立
Life is from You and sustained by You
主啊我有什麼權利,可以不為你而活? 
Lord what right do I have not to live for You
我將一切完全獻於你
I will offer all I have to You

No comments: